Ραγάδα

γ.σπηλιοπουλος

Η ραγάδα του δακτυλίου είναι ένας χρόνιος επιμήκης τραυματισμός του πρωκτικού σωλήνα, ο οποίος οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως οι υπερβολικές συσπάσεις του έσω σφικτήρα, η δυσκοιλιότητα κ.τ.λ.. Παρατηρείται συνήθως σε άτομα κάτω των 60 ετών και είναι πιο συνηθισμένη στις γυναίκες. Η αυτόματη ίαση της ραγάδας, είναι σπάνια.

Συμπτώματα

Το κυρίως σύμπτωμα είναι ο πόνος, ο οποίος εμφανίζεται κατά τη διάρκεια των κενώσεων, εξαφανίζεται για λίγο, για να γίνει πολύ έντονος και να κρατήσει πολλές ώρες.

Πρόκειται για ένα πόνο ισχυρό, τον οποίο οι ασθενείς προσομοιάζουν σαν «κόψιμο με ξυράφι», ο οποίος συνοδεύεται και από μικρές απώλειες αίματος και κάνει τον ασθενή πολλές φορές να «φοβάται να πάει στην τουαλέτα» για να μην πονέσει.

Η κλινική εξέταση από το γιατρό είναι συχνά αδύνατη, λόγω του πόνου και η διάγνωση πολλές φορές γίνεται από την περιγραφή των συμπτωμάτων του ασθενούς.

Συνήθως η ραγάδα βρίσκεται στο οπίσθιο τμήμα του πρωκτικού σωλήνα και παρουσιάζει περιόδους εξάρσεων πριν γίνει ένα χρόνιο πρόβλημα. Μπορεί να προκαλέσει την επιμόλυνση της περιοχής με εμφάνιση αποστήματος.

Θεραπεία καρκινικών μεταστάσεων

Η θεραπεία, είναι ένας συνδυασμός συντηρητικών και επεμβατικών χειρουργικών μέτρων, όπως η ομαλοποίηση της κινητικότητας του εντέρου, η αποφυγή δημιουργίας σκληρών κοπράνων, διάφορες εκχύσεις, οι οποίες λειτουργούν σαν μια χημική σφιγκτηροτομή και οι διαστολές (γνωστές από την αρχαιότητα).

Κατά τη διάρκεια του χειρουργείου, το οποίο γίνεται με επισκληρίδιο ή γενική αναισθησία, πραγματοποιείται συνήθως η αφαίρεση, με Laser, του ουλώδους ή κοκκιωματώδους ιστού που εμποδίζει την επούλωση καθώς και μια ήπια σφιγκτηροτομή και διήθηση της περιοχής με τοπικό αναισθητικό. Ο ασθενής συνήθως εξέρχεται την ίδια ημέρα.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια συνήθη και καλοήθη πάθηση, ο χειρουργός πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικός στη διαφορική διάγνωση διότι υπάρχουν πολλές και σοβαρές παθολογίες, οι οποίες εκδηλώνονται με μια εικόνα ραγάδας του δακτυλίου, όπως η νόσος του Crohn, ο πρωκτικός έρπητας κ.τ.λ..